[17-06-2020] ΗΠΑ: Γιατροί και νοσηλευτές εξοικειώνονται με δεξιότητες περίθαλψης ασθενών του κορωνοϊού μέσω εικονικής πραγματικότητας

Στα πλαίσια της τρέχουσας πανδημίας, τα νοσοκομεία παγκοσμίως αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό και για το σκοπό αυτό καταφεύγουν σε περιφερειακούς ιατρούς/νοσηλευτές με ελάχιστη ή και καθόλου σχετική εμπειρία για την υποστήριξη ασθενών του κορωνοϊού.

Για την εκπαίδευση ιατρών διαφορετικής ειδικότητας ή σχετικών επαγγελματιών που έχουν συνταξιοδοτηθεί, ορισμένα νοσοκομεία καταφεύγουν στη χρήση προσομοιώσεων εικονικής πραγματικότητας. Επί παραδείγματι, στο νοσοκομείο Cedars-Sinai του Λος Άντζελες ήδη 300 γιατροί έχουν διδαχθεί μέσω εικονικής πραγματικότητας δεξιότητες, όπως είναι η εκτίμηση συμπτωμάτων των ασθενών ή η διεξαγωγή καρδιοαναπνευστικής ανάνηψης φορώντας τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Είναι αλήθεια ότι παγκοσμίως γιατροί και νοσηλευτές εκπαιδεύονται στη διαχείριση ασθενών του κορωνοϊού με ποικίλες μεθόδους. Ωστόσο, στα πλαίσια της έλλειψης χρόνου και πόρων η εναλλακτική των νέων τεχνολογιών, όπως η εικονική πραγματικότητα μοιάζει πιο αναγκαία από ποτέ. Επιπλέον, στους κόλπους της οριζόντια επιβεβλημένης κοινωνικής αποστασιοποίησης, η χρήση εικονικής πραγματικότητας φαίνεται να υπερβαίνει τα σχετικά εμπόδια που συνεπάγεται η παραδοσιακή εκπαίδευση ιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.

Ειδικότερα, το προαναφερθέν νοσοκομείο χρησιμοποιεί λογισμικό κατασκευασμένο από τη νεοσύστατη επιχείρηση Virti, το οποίο φαίνεται να παρέχει λεπτομερή ανατροφοδότηση και μετρήσεις σχετικά με τις διαδικασίες στις οποίες οι επαγγελματίες χρειάζονται επιπλέον εξάσκηση. Το συγκεκριμένο νοσοκομείο φαίνεται να είχε ξεκινήσει τη χρήση της εν λόγω τεχνολογίας από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, εξαιτίας, όμως, της κλιμάκωσης της πανδημίας η χρήση της εικονικής πραγματικότητας έχει ενταθεί σημαντικά από τα μέσα Μαρτίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μία από τις προσομοιώσεις του λογισμικού ασχολείται και με την συναισθηματική διαχείριση των ασθενών από το ιατρικό προσωπικό, ενώ ταυτόχρονα ο εικονικός προσομοιωτής σε αντίθεση με την παραδοσιακή εκπαίδευση επιτρέπει στο ιατρό να εξασκήσει τις δεξιότητες που χρειάζεται μέσω ενός ακουστικού εικονικής πραγματικότητας ή ενός τραπεζιού στο νοσοκομείο ή το σπίτι του.

Επιπροσθέτως, η ειδική περίπτωση της ιατρικής προσομοίωσης της Οξφόρδης με βάση τη Βοστόνη επικεντρώνεται, επίσης, στην βελτίωση της λήψης αποφάσεων των ιατρών σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης. Τα σενάρια της εκτείνονται από τους τρόπους αποτελεσματικής χρήσης του προστατευτικού εξοπλισμού μέχρι τη διαχείριση τεταμένων καταστάσεων σχετικών με επιβαρυμένους ασθενείς. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα εν λόγω σενάρια δεν αφορούν αποκλειστικά περιστατικά ασθενών του κορωνοιού, αλλά αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης τις οποίες ένας ιατρός/νοσηλευτής ίσως χρειαστεί να αντιμετωπίσει.

Συνολικά, η εκπαίδευση εικονικής πραγματικότητας φαίνεται να βοηθά το ιατρικό προσωπικό να επιταχύνει τις αποτελεσματικές αντιδράσεις του και να νιώθει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην αντιμετώπιση των ασθενών. Βέβαια, ακόμα και πριν την πανδημία, τα σχετικά πανεπιστήμια χρησιμοποιούσαν παρόμοια εργαλεία για να εκπαιδεύσουν τη νέα γενιά ιατρικού προσωπικού.

Πρόωρη κλινική έρευνα σχετικά με την εκπαίδευση μέσω εικονικής πραγματικότητας έχει διακρίνει ότι η εν λόγω νέα τεχνολογία θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της πρόκλησης βλάβης, στην επιτάχυνση των διαδικασιών και την βελτίωση των συνολικών αποτελεσμάτων. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα πρέπει να χρησιμοποιείται συμπληρωματικά προς τις παραδοσιακές μεθόδους, ενώ περισσότερες έρευνες απαιτούνται για την πληρέστερη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της.

Τέλος, σύμφωνα με την CarolDerSarkissian, κλινική επίκουρη καθηγήτρια έκτακτης ιατρικής του ιατρικού κέντρου Langoneτου Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, η οποία χρησιμοποιεί την πλατφόρμα των σεναρίων της Οξφόρδης, «Έχουμε μια συναρπαστικά θετική ανταπόκριση στην εν λόγω εκπαίδευση. Μέρος του να είσαι καλός γιατρός αποτελεί και η εμπειρία επαναλαμβανόμενης διαχείρισης παρόμοιων περιπτώσεων. Οι προσομοιώσεις συμβάλουν στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και αυτοπεποίθησης πριν την εισαγωγή του ιατρού στην πρώτη γραμμή περιστατικών χωρίς την πιθανότητα πρόκλησης βλάβης σε κάποιον ασθενή».

Πηγή: CNNBusiness

Λυδία Τσιακίρη – Stagiaire ΕΕΒ

ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ



Τι ξέρω για τη Bιοηθική
...για να ενημερωθείς, να προβληματιστείς και να αποφασίσεις...


 Έκδοση



ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Χρήση Ανθρώπινου Βιολογικού στην Έρευνα- Βιοτράπεζες

ΝΕΑ ΓΝΩΜΗ

Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί στην Αγροτική Καλλιέργεια και την Κατανάλωση: Μια Επικαιροποιημένη Προσέγγιση


Γνώμη

ΒΙΟΗΘΙΚΗ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ"



H Επιτροπή πραγματοποιεί ενημερώσεις για θέματα βιοηθικής σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων. Θα ανταποκριθούμε με  χαρά σε κάθε εκδήλωση ενδιαφέροντος

Πληροφορίες

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ



H Επιτροπή οργανώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα σεμιναρίων, που καλύπτει ένα μεγάλο εύρος κρίσιμων θεμάτων βιοηθικής

Πληροφορίες

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ



Η Επιτροπή δίνει τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης για θέματα του αντικειμένου της σε φοιτητές με ειδικό ενδιαφέρον για τη βιοηθική

Πληροφορίες

Free business joomla templates