[01-03-2013] Η.Π.Α.: Αναμόρφωση και αποκατάσταση για τους επιστήμονες με παραπτώματα στην έρευνα

Τι θα πρέπει να συμβαίνει στους επιστήμονες που βρίσκονται ένοχοι για παραπτώματα στην έρευνα; Συχνά τους απαγορεύεται να λάβουν κυβερνητική χρηματοδότηση για μια περίοδο και σε ορισμένες περιτπώσεις τους απολύουν από τις πανεπιστημιακές τους θέσεις. Αλλά μετά τι; Σύμφωνα με τον James DuBois, επιστήμονα δεοντολογίας στο Πανεπιστήμιο του St. Louis, η αποκατάσταση τους είναι μια επιλογή.

Ο αριθμός των επιστημόνων που έχουν βρεθεί ένοχοι για τα αδικήματα της απάτης και της πλαστογραφίας, είναι αυξημένος. Η υπηρεσία ερευνητικής ακεραιότητας (ORI) έλαβε 419 κατηγορίες το 2012, σχεδόν διπλάσιο αριθμό από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον διευθυντή του οργανισμού David Wright. Ειπώθηκαν πολλά για τις λεπτομέρειες των περιπτώσεων, αλλά δεν δόθηκε έμφαση στο πώς θα αντιμετωπίσουν τους ένοχους επιστήμονες. Για αυτό ο James DuBois έχει εγκαταστήσει ένα πρόγραμμα αναμόρφωσης που ονομάζεται RePAIR (αποκατάσταση επαγγελματισμού και ακεραιότητας στην έρευνα), το οποίο προσφέρει ηθική εκπαίδευση στους παραβάτες. "Μερικές φορές υπάρχουν πολύ ταλαντούχοι ερευνητές" δήλωσε ο DuBois στο Nature. "Πιστεύουμε ότι αν μπορούμε να του εξοπλίσουμε με ορισμένες ικανότητες, μπορούν να επιστρέψουν στο χώρο ως πολύ παραγωγικά άτομα". Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε με επιχορήγηση $500.000 από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας. Στο τριήμερο πρόγραμμα αναμόρφωσης οι συμμετέχοντες μπορούν να συζητήσουν τους λόγους που τους οδήγησαν να παραβιάσουν τις δεοντολογικές πρακτικές και στη συνέχεια να βρουν τρόπους που μπορούν να προωθήσουν την ηθική λήψη αποφάσεων στο μέλλον. Μετά το τέλος του προγράμματος ακολουθούν συνεδριάσεις παρακολούθησης με την ομάδα RePAIR, ώστε οι ερευνητές να μην καταφεύγουν στις παλιές συνήθειες. Εάν το πρόγραμμα ολοκληρωθεί σωστά οι συμμετέχοντες λαμβάνουν βεβαίωση από την RePAIR.

Ορισμένοι, ωστόσο, δεν είναι πλήρως πεπεισμένοι με αυτή την τακτική. Ο Nicholas Steneck, επιστήμονας δεοντολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan, αν και υποστηρικτικής των στόχων του RePAIR, εξέφρασε την άποψη ότι ίσως θα ήταν καλύτερα τα χρήματα να ξοδευτούν σε μέτρα που να εμποδίζουν το παράπτωμα από την αρχή.

Πηγή: The Scientist

Χαϊδίτσα-Ίνα Μπούζη - Stagiaire EEB

ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ



Τι ξέρω για τη Bιοηθική
...για να ενημερωθείς, να προβληματιστείς και να αποφασίσεις...


 Έκδοση



ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί (ΓΤΟ)



ΝΕΑ ΓΝΩΜΗ

Ιατρική ακριβείας: Εφαρμογές και ηθικά ζητήματα

Γνώμη

ΒΙΟΗΘΙΚΗ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ"



H Επιτροπή πραγματοποιεί ενημερώσεις για θέματα βιοηθικής σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων. Θα ανταποκριθούμε με  χαρά σε κάθε εκδήλωση ενδιαφέροντος

Πληροφορίες

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ



H Επιτροπή οργανώνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα σεμιναρίων, που καλύπτει ένα μεγάλο εύρος κρίσιμων θεμάτων βιοηθικής

Πληροφορίες

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ



Η Επιτροπή δίνει τη δυνατότητα πρακτικής άσκησης για θέματα του αντικειμένου της σε φοιτητές με ειδικό ενδιαφέρον για τη βιοηθική

Πληροφορίες

Free business joomla templates